Wat Danielle Pels, Marketinglead bij Beeminds, doet op een dag
- Danielle Pels

- 3 okt
- 2 minuten om te lezen
Iedereen moet weten wat Beeminds doet en vooral: hóé slim we dat doen. Aan mij de taak om dat verhaal te vertellen. Als Marketinglead zorg ik ervoor dat we zichtbaar zijn, met content die aanspreekt en inspireert. Denk aan blogs, klantverhalen en social media. Geen dag is hetzelfde en dat maakt mijn werk juist zo leuk.

De dag begint vroeg en georganiseerd
Om 6.30 uur gaat de wekker. Na een snelle douche en aankleden, geniet ik van mijn ontbijt: overnight oats met appel en kaneel, terwijl ik de krant lees. Om 7.30 uur stap ik in de auto richting kantoor in Naarden. BNR Nieuwsradio aan en ik ben meteen weer helemaal bij.
Knuffels, koffie en content
Rond 8.15 uur ben ik op kantoor. Eerst een kop koffie en natuurlijk een knuffel met onze kantoorhond Toulouse. Daarna start ik met het redigeren van een blog die collega Richard heeft geschreven over Microsoft Fabric. Hoewel ik zelf geen IT’er ben, weet ik dankzij de begrijpelijke technologie precies waar het over gaat. Fijn dat we complexe dingen zo toegankelijk kunnen maken.
In verbinding met het team en de klant
Om 9.00 uur is het tijd voor de dagelijkse stand-up met het hele team. Ik vind het leuk om erbij te zijn. Ik hoor wat er speelt, krijg nieuwe ideeën en blijf goed aangesloten. Daarna rijd ik samen met collega Laurens naar Den Haag, waar we bij UNICEF Nederland op bezoek gaan. Zij gebruiken onze oplossing, de Intelligentive®, om hun data slim te organiseren. We interviewen hen en ik werk dit uit tot een inspirerende klantcase voor op de website.
Creativiteit en impact combineren
Na de lunch werk ik deze toffe klantcase direct uit en stuur hem ter goedkeuring naar UNICEF Nederland. De rest van de middag besteed ik aan social media. Eerst mag Toulouse even shinen op Instagram (altijd een succes). Daarna ga ik aan de slag met inhoudelijke posts over onze technologie en de toepassingen.

Hoewel ik zelf geen IT’er ben, weet ik dankzij de begrijpelijke technologie precies waar het over gaat. Fijn dat we complexe dingen zo toegankelijk kunnen maken.
Van podcast naar waterpolo
Rond 17.00 uur rijd ik naar huis. Deze keer luister ik een aflevering van de podcast Napleiten. Ik heb er zo veel geluisterd dat ik soms denk dat ik zelf inmiddels advocaat ben. Thuis heeft mijn man al gekookt en wacht een heerlijke pasta. Na het eten fiets ik naar de waterpolotraining. Heerlijk om zo de dag samen met mijn team sportief af te sluiten.

Einde van de dag
Eenmaal thuis, rond 22.00 uur, drink ik nog een kop thee en eet een bakje kwark! Rond 23.00 uur ga ik naar bed, benieuwd wat de dag van morgen weer gaat brengen.
Wat maakt mijn werkdag geslaagd?
Als ik de juiste snaar weet te raken met een blog of klantverhaal. Als ik zie dat onze content mensen inspireert, nieuwsgierig maakt of zelfs aanzet tot actie.




