Eenvoudig uitgelegd.
Data marts
Data marts kan je zien als kleinere datawarehouses die zijn gericht op specifieke gebruikersgroepen of doelen, zoals sales, marketing of finance. Ze bevatten gegevens die relevant zijn voor specifieke bedrijfsprocessen en -analyses en zijn opgebouwd om snel toegang te bieden tot de gegevens die nodig zijn voor het nemen van beslissingen.
In tegenstelling tot een data warehouse, dat vaak bedoeld is om een brede set van gegevens voor de hele organisatie te ondersteunen, is een data mart gericht op de behoeften van een specifieke groep gebruikers binnen de organisatie.
Een data mart is meestal ontworpen om snel en gemakkelijk toegang te bieden tot specifieke gegevens, met behulp van tools zoals rapporten, dashboards en analysetools. Het kan ook worden geoptimaliseerd voor het uitvoeren van specifieke soorten analyses, zoals trendanalyses, voorspellende analyses of segmentatie-analyses.
Het doel van het creëren van een data mart is om de efficiëntie en effectiviteit van de besluitvorming binnen een organisatie te verbeteren, door snel en gemakkelijk toegang te bieden tot de gegevens die nodig zijn voor het nemen van beslissingen.
Afscheid nemen van complexiteit?
Onze oplossing, de Intelligenthive, zorgt ervoor dat je je niet meer druk hoeft te maken over het bijhouden van alle data ontwikkelingen, termen & technieken.
Benieuwd? Bekijk dan verderop de interactieve tour en vraag vandaag nog een demo aan om te leren hoe wij je afscheid laten nemen van deze complexiteit.